В Україні впроваджується енергетичне маркування енергоспоживчої продукції за оновленими вимогами ЄС

Держенергоефективності звертає увагу виробників, постачальників
та розповсюджувачів техніки й обладнання на вимоги нового Технічного регламенту енергетичного маркування енергоспоживчої продукції,
затвердженого наказом Міненерго від 27.04.2022 №164.

Регламент розробили Держенергоефективності спільно з Міненерго на основі Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС №2017/1369 від 4 липня 2017 року про встановлення рамок для енергетичного маркування та про скасування Директиви 2010/30/ЄС.

Цей Технічний регламент передбачає маркування продукції та надання стандартної інформації щодо її енергоефективності, споживання енергії
та інших ресурсів під час її використання, а також додаткову інформацію
про продукцію за новими нормами ЄС.

Вимоги застосовують до техніки та обладнання, що вводять в обіг
або в експлуатацію.

Постачальники мають забезпечити, щоб кожна окрема одиниця продукції безкоштовно супроводжувалася точними друкованими етикетками
та інформаційними листами продукції.

Розповсюджувач повинен:

  • демонструвати у видимий спосіб етикетку, надану постачальником
    або оприлюднену, зокрема для дистанційного продажу через інтернет;
  • надавати споживачам інформаційний лист продукції, а на запит –
    також і в друкованій формі у пункті продажу.

Постачальник і розповсюджувач також мають зробити посилання на клас енергоефективності продукції у візуальній рекламі й технічних рекламних матеріалах для конкретної моделі.

«Енергетичне маркування – це європейський інструмент, який стимулює виробництво і використання саме енергоефективних товарів. На виконання Закону України «Про енергетичну ефективність» ми впроваджуємо цілу систему енергомаркування енергоспоживчої продукції», – повідомив Віктор Білько, заступник Голови Держенергоефективності.

Завдяки енергомаркуванню споживачі зможуть:

  • отримувати інформацію про технічні характеристики енергоспоживчих продуктів;
  • обирати більш енергоефективні товари;
  • зменшити споживання енергії;
  • використовувати енергоефективне та екологічне обладнання протягом тривалого строку експлуатації.

Вітчизняні підприємства матимуть рівні конкурентні можливості з європейськими виробниками енергоспоживчих товарів. Водночас імпортери будуть зобов’язані імпортувати лише товари, що відповідатимуть вимогам технічного регламенту.

Упровадження енергомаркування також сприяє розробленню інновацій
та інвестуванню у виробництво енергоефективних товарів.

Джерело: офіційний сайт Держенергоефективності